Passioneret og ambitiøs senior advisor til Combitech Danmark

”Min mission er, at it-sikkerhedsarbejde i højere grad skal drives af Cyber Threat Intelligence, fordi det sikrer, at sikkerhedsinitiativer tager udgangspunkt i den virkelighed, som virksomhederne står overfor. Combitech skal være ledende ekspert inden for CTI, så vi kan bringe både Combitech og Danmark ind på den internationale scene, hvad angår CTI-drevet sikkerhedsarbejde. Derfor skal vi være dygtige til at følge trusselsbilledet tæt i alle sektorer.” Sådan giver den nytiltrådte senior advisor David Thejl-Clayton udtryk for sin ambitiøse og passionerede tilgang til sin rolle i Combitech.

Da David for seks år siden flyttede fra London til Danmark med din danske hustru, lå det ikke i kortene, at han i dag skulle stå som et af de største talenter i Danmark inden for sit felt af it-konsulenter, men i årenes løb er passionen vokset, hvilket har betydet, at han på baggrund af en bachelor i datalogi fra Hull Universitet fik en lynkarriere hos JN Data, hvor han på blot 4 år dygtiggjorde sig inden for både computernetværk og it-sikkerhed i en sådan grad, at han avancerede fra junior netværkstekniker til afdelingsleder.

Davids avancement skyldes ikke kun hans tekniske kompetencer inden for netværkssikkerhed og incident response, men også en exceptionel evne til at formidle sin viden og kommunikere sine budskaber til alle målgrupper. En evne der også betyder, at han bliver brugt flittigt som gæsteforelæser på uddannelsesinstitutioner, som foredragsholder på internationale konferencer og tager aktiv del i netværkgrupper og cybersikkerhedsdebatten i Danmark. Disse formidlingsevner kommer også til at være centrale for Davids CTI-arbejde, for sin han siger ”handler det om at identificere den rigtige historie og fortælle den til de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt.”

David har valgt Combitech som sin næste arbejdsplads, fordi han kan identificere sig med virksomhedens overbevisninger og ambitioner. ”Jeg har valgt Combitech som arbejdsplads, fordi jeg kan mærke, at det er et ydmygt konsulenthus, der sætter kunden først. Combitech har integritet og sætter kvaliteten af sit arbejde som højeste prioritet.”